fredag, augusti 03, 2007

Besvikelsens sötma

Bitterheten har börja sjuda i mig. Jag vet inte om det är de tidiga mornarna - som jag i och för sig tycker om - eller de enfaldiga arbetet och allt vad det innebär, men min själ har märkbart börjat täras. Det är inte bara min själ heller, för den delen. I dagsläget känner jag mig som en 70-åring med kol. Eftersom augusti redan har infallit har jag beslutat att sluta röka och allt irriterar mig. Destruktiviteten går på högvarv.
Det har letat sig in en geting på kontoret och kaffet är ljummet. Filmen igår var väl helt okej, men publiken förjävlig. I desperation att bevisa hur mycket de förstod skämten kände de sig tvugna att maniskt pressa fram gälla skratt för minsta lilla aversetion och helt utradera möjligheten att höra vad som egentligen utspelade sig på vita duken. Men i ärlighetens namn hade jag hellre sett tre "Spimpsons"-avsnitt i rad.

Inga kommentarer: