tisdag, juni 17, 2008

FS-blues

Så har HSB-sommaren tagit fart. Efter en sävlig vecka i Haga tillsammans med Fredrik a.k.a "Försäkringsbolagen tvingar oss till kriminalitet" har jag äntligen blivit uppdaterad till det åtråvärda Lilla Le. Det kommer bli två behagsamma veckor med P1, Diesel och Allotol. Solregnet sköljde mitt ansikte när jag gick längs Gibraltargatan. Halvvägs upp mötte jag Olle som var på väg ner till kontoret på Thorildsgatan. Han mumlade något om att Per försovit sig och försvan sen iväg tillsammans med den stilla morgontrafiken.
De oändliga gräsmattorna, gula öknar, har desperat sugit i sig allt av de senaste dagarnas regnvatten. Men det är till synes förjäves. Portuppgångarna väntar på svepen från min fasta hand och soppkärlen har skiftats för veckan. Det är med ett lugn och visst vemod jag blickar ut över kvarteren. Om mornarna är allt så tyst...

Inga kommentarer: