tisdag, augusti 26, 2008

En start på dagen

För första gången på elva veckor har jag kunnat vardagsvakna av mig själv, läsa några kapitel för att sen gå upp och koka ägg till bruset från Ring P1. Regnet har slungats mot rutorna ända sen Elsa tog pendeln till Borås och igår kunde jag kryssa av ytterligare två punkter på min lista: då jag som bäst stog och skrubbade på ett handfat ringde Carl och sa att jag hade en halvtimma på mig att ta mig till Notting Hill.
Med kaffet framför mig har jag idag lyckats eställa biljetter till Henrik Schyfferts 90-talsshow. Äntligen kom jag på en bra födelsedagspresent till storasyrran. I eftermiddag kanske jag ska knalla iväg till Movieline och fixa en åt den lilla också. Idag ska jag annars försöka tvätta och eventuellt söka bostadsbidrag. Dock har Olles hiskeliga historier och folk som blivit återbetalningsskyldiga skrämt upp mig å det grövsta så jag är fruktansvärt tveksam. Men, men...

Inga kommentarer: