onsdag, september 03, 2008

Appropå nya stalkinglagar

Förra veckan var det Försvarsmakten och denna vecka är det Radiotjänst. Det verkar som om Storebror är ute efter mig. Det hela började med att jag någon gång i slutet av augusti fick ett brev vari det låg ett USB-minne samt ett kort med texten "Har du det som krävs" och lite längre ner med lite mindre text "Du behöver Internetuppkoppling". I och med polemiken kring FRA och så vidare känndes det inte helt hundra att plugga in något militären skickat till mig och därför hamnade brev med innehåll i en strategiskt placerad hög på golvet. Någon dag senare damp det ner ytterligare ett brev med en fet broschyr om någon ny officiersutbildning och tillhörande brev där det stod att jag ansågs lämplig - jag som inte ens fullföljde mönstringen? Men med tanke på att jag de facto tillhör Utbildningsreserven, det vill säga att jag i princip kan bli inkallad när som helst, känns det inte jättekul att bli trakaserad av Sveriges försvar. Det fortsatte i veckan med att jag fick ett brev där Radiotjänst i Kiruna AB tyckte att jag skulle anmäla TV-innehav - jag som inte ens har TV? Även detta kuvert ligger nu i samma strategiska hög som föregående post. Fast ikväll rågades ändå måttet. När jag satt på muggen ringde det. Elsa ville inte svara med tanke på att det hade ett ganska skumt riktnummer (som egentligen inte är ett riktnummer visade det sig (men det är en annan historia)). Jag kollade upp numret på Internet och det visade sig komma från ett av Radiotjänsts kontor i Stockholm. Vafaen, har de inget bättre för sig än att förfölja stackars CSN-bidragare?

Inga kommentarer: