onsdag, oktober 29, 2008

Vi kallar det kasst

För ovanlighetens skull bänkade jag mig igårkväll framför teven för att kolla in Public Service nya programsatsning Dom kallar oss artister. Premiäravsnittet skulle handla om ingen mindre än allas vår Håkan Hellström. Han och jag har på många sätt vuxit ifrån varandra och därför känns det irrelevant att börja diskutera hans folkligt infantila myspysbeteenden porträtteringen igenom. Det jag verkligen tyckte var upprörande var den tafatta produktionen. Det verkade som om Magnus Broni inte hade något att fråga och man bara lät Hellström gå på tomgång. Hur många gånger har man inte hört historierna om Gullbergskaj och usel bilkörning? Inget illa ment mot artisten i fråga - har han inte mer att prata om kan han inte hjälpa det - utan snarare redaktionen för programet som snaras verkade vara mer intresserade av att mjölka ur ett redan ganska magert koncept än att utforska och utfråga en annan så ganska tillbakadragen kändis. Den uppenbara parafraseringen på De kallar oss mods blir en skymf mot Stefan Jarl, och SVT lyckas inte på något sätt skapa ett intresseväckande porträtt. Inte heller känner jag mig sugen på att se nästa veckas avsnitt om Per Gessle.

1 kommentar:

Alex sa...

Jag håller med, Men du kan inte ju hålla på att blogga klockan 6.50 på morgonen.