onsdag, december 10, 2008

Försvarstal

Förutom att jag läser fortsättningskursen i Lit.vet. och en femtonpoängskurs i litteratur med genusinriktning har jag nu även hakat på min vänskapskrets bokcirkel. Detta gör att jag med enkelhet kvalar in som pretentiös. Men till mitt försvar måste jag få påpeka hur anspråkslös jag ändock är i mina antaganden.
Den 18 december ska jag lämna in en 10-sidig uppsats och även om åtta dagar är en relativt lång tid kan jag inte låta bli att känna mig usel över det faktum att jag än inte utarbetat något exakt ämne än. Att jag dessutom ämnar nyttja samma uppslag som B-uppsats ställer mig knappast i bättre dager. Att jag hittills inte läst i närheten av en tredjedel av all kurslitteratur gör det inte lättare att orientera sig inom terminologin. Infallet att hoppa på amatöranalysläsningen grundar sig troligast i att det egentligen är på just den nivån jag ligger. Det har alltså ingenting med bekräftelsebehov att göra.
Allt detta säger jag varken för att skryta eller som eftergift. Endast för att jag inte har så mycket annat att säga.

Inga kommentarer: