onsdag, april 22, 2009

Ett återtåg - ett återtåg?

Det har inte på något sätt varit ett ställningstagande att jag mer eller mindre förträngt det faktum att jag överhuvudtaget befattar mig med det som Lena Adelsohn Liljeroth, i sitt invigningstal under Göteborgs Filmfestival -09, så uttrycksfullt, kallade ”stinkande göl” – bloggosfären. Nej, att min aktivitet både som producent och konsument drastiskt minskade under inledande månader 2009 bör ingen tolka som ett inlägg i debatten kring de etiska ansvar och klavertramp som gör den fina balansgång mellan riktigt underhållningsvärde och kvalificerad skit. Jag har ingen intention att försvara min frånvaro, lika lite som jag ämnar skylla den på något. Detta är endast ett konstaterande av ett faktum – och därmed finns inte heller någon garanti för eventuell återetablering.

Inga kommentarer: