fredag, mars 03, 2006

Att ta ut segern i förskott

Ett tag trodde jag på allvar att det fanns något som bra och dålig karma. Nu har jag lärt mig att det de facto bara existerar dålig karma, ty hur man än beter sig här i världen får man bara skit tillbaka. Imorse vaknade jag med tron om att jag skulle flytta in i en trea i Tynnered och redan innan klockan ett har jag fått den villfarelsen krossad under sulan på en Ecco-sko med en finsk brytning. Ibland kan man undra vad meningen med det hela är…
Det har vänt och helt plötsligt simmar man uppför strömmen rakt in i en turbin. Jag vet inte hur jag ska tolka detta, ett av mina många nederlag. Troligtvis inte mer än att jag hela tiden ska gå och tänka på livets ofrånkomliga jävlighet.
Hädan efter ska jag aldrig glädjas över något.

Inga kommentarer: