onsdag, mars 15, 2006

Summan av lasten

Det är inte mycket som ger mig abstinens. Jag pallar att skippa ciggen i flera veckor och jag behöver absolut inte kaffe varje dag, för likväl som det är med all annan kortsiktig tillfredställelse är det något jag tar till för att slå ihjäl det lilla överflöd av tid jag ibland stöter på. Desto svårare har jag att släppa min konstanta avsaknad av Internet. Även om jag sällan gör något vettigt vid den så är datorn så inpräntad i min livsstil att det varit en smärre omöjlighet att behärska begäret. Jag har fått ta till diverse knep för att klara mig igenom dagarna.
Nu sitter jag i mitt gamla pojkrum i Masthugget och knappar på tangentbordet och det känns så-å bra. Speciellt när mitt favoord beskrivs som Dagens ord.

1 kommentar:

cam sa...

Vad kul att se dig online igen då.. Ni msåte ju skaffa internet till lgn!! Jag har ett klagomål från Alessandra, hon kan inte kommentera ditt stökiga rum för hon är ingen blogger uten en bloggare! Fixa adesso! közzhaj