lördag, augusti 19, 2006

dag för dag

Tisdag
Det var moln på himmelen, det minns jag, och jag skulle lägga ner alla mina böcker i kartonger, inför flytten, men kom liksom aldrig igång. Fanta-reklamen stod på i bakgrunden – en marknadsföring som verkar gå ut på att få köpkraftiga TV-tittare att tappa lusten till konsumtion för all framtid. I hopp om att slippa packning gick jag ner till närbutiken och köpte cigg. Dagarna rinner ur händerna på mig.
Reklamen med ”Big Bill” och ”Small Bill” får mig att vilja vara en amerikansk high school-tonåring, på riktigt.
Bobo kom in och sa något trist, jag ställde mig på balkongen och rökte, sen gick jag och la mig. Då var klockan 20:45.

Onsdag
Linus kläcker den dumma idén om AW på Kingan till Per och glada i hågen försvinner två naiva ynglingar iväg till krogen, direkt efter jobbet. Där sitter redan grabbarna grus (Jens & Felix) och skvallrar om den förlorade sonen (Olle). Joanna kommer, Duelen håller låda, Pelle känner sig utanför och går hem. En efter en droppar alla av. Kvar blir jag och Felix när Anna och Andreas kommer in och diskussioner om Påven, arbetarklass och utlösning löser all världens problem.
På något sätt lyckas Felix övertala mig om att det är lill-lördag och att man måste dricka Jim Beam hemma hos Olle, dagen till ära. Så vi hamnar på utkiken, jag blir full, vi ska ut. På Nef är det GayStraight2Hell. Jag dansar.
När sista vagnen gått blir jag tvungen att sova nattens resterande 1,5 timmar på kontoret, dit jagoturligt nog hade nycklarna och, dum som jag är, med mig ut.

Torsdag
Baksisrus och power-sleep i skotkärra, till trots, blir jag sugen på en öl lagom till att jag klippt den sista gräsmattan. Jag möter upp Victor och Jens på Kings Head, dricker ”Sam Adams” och ”London” i goda vänners lag, tigger cigg och hamnar till sist (och som faktiskt tyder på en viss styrka i karaktär) på Cigarren med Bodin och varsin cigarill.

Missade Whitest boy alive.
Jag träffade Ågren på vagnen hem. Han sa att jag såg ut som en frilansare.

Fredag
Jag försov mig. Tommy ”alla muslimer på denna jord är mina dödsfiender” Andersson hade hittat en pava Jeltsin-vodka i ett badrumskåp och det smaka kaka. Pelle och jag försvann till Jeffery’s och träffade en krokodil som hette Magnus.
Robert skjutsade oss till Kungen. Vi tog en promenad, jag hittade en sjal, Per blev kallad James Dean, vi drack Aveny ale på Beafeater och försvann åt varsitt håll.

Lördag
Jag har börjat ifrågasätta mitt alkoholsinne. Idag ska vi till Tynnered. Där ska jag dricka vin. Det var inte igår.
Kom precis hem från Bolaget, snart ska jag laga tofu åt min syster.

1 kommentar:

Anonym sa...

¨^^¨