lördag, augusti 26, 2006

Välkommen till förorten!

Snart ska jag hämta de sista grejerna från Tynnered och börja sortera ned kläder i malpåse. Jag har förökt få patiensen att gå ut hela förmiddagen men min hjärnbark verkar vara som marinerad i grappa. Jag blir yr bara av att tänka gårdagen. En vanlig kväll på Kings Head kan tyckas.
Jag baddar mina sår med mineralvatten och nostalgi. Men av någon anledning är det inte bra nostalgi. Att vara bakis när det är soligt är inte grejen. Att åka spårvagn bakis är inte heller kul. Att vara bakis i en spårvagn en solig dag kan vara något av det värsta. Så man kan förstå varför jag drar mig.
Jag försökte glömma massa saker igår, sånt man inte vill minnas. Men hur jag än dränkte hjärncell efter hjärncell ligger det fortfarande kvar dar i bakhuvudet och trycker.
Sommaren rasar, jag vill läsa böcker och ligga i en säng hela dagen. Synd bara att jag inte har någon säng.

Inga kommentarer: