lördag, september 09, 2006

Vaka


Trött, bakfull och besviken. Eller var det: ”frånskild, lonely och ensam”. Jag tror jag tappade konceptet igår. Jag försökte köra i linje med Fru Dygd men råkade visst ta den gula tegelvägen lite väl långt in i blomsterfälten. Vaga minnen om ett telefonsamtal tillsammans med en främling av motsatt kön, svag erinran om Laphroaig och LOOK och alldeles för påtaglig huvudvärk. Egentligen ville jag väl dansa och slåss idag igen men nu sitter jag och väntar på
Den enfaldige mördaren.
Klockan tickar och imorgon är en dag närmre. En stor dag närmare.
Det var nån prettotillstälning på ett kafé vid Stigbergsliden. Marschaller brann, kulturkufar rökte och jag gick förbi och försökte undvika ögonkontakt. Jag tycker alltid är så obehagligt med poeter som vill läsa upp sia liv på scen. Det blir pinsamt. De är alltid så dåliga. Fan, hitta på!
Jag behöver skaffa mig ett tidsfördriv… att dö för.

Dagens låt: "Jockey full of bourbon" - Tom Waits


- Men det finns inget annat att hålla sig till

Inga kommentarer: