lördag, augusti 12, 2006

give me cigarettes and alcohol

Jag ska bli man! Det är i alla fall tanken med Pers och min resa genom Europa. Det lät så bra när vi sa det, efter att ha lyssnat på Mikael Persbrandt något peniskomplexa radiopret. Men nu så här i efterhand känns det som ett Sysifos-projekt att bli manligheten personifierad. Och ärligt talat vet jag inte om jag vill bli en man. Det finns så många krav man måste uppfylla. Det är inte det att jag har fått reseångest, tvärt om. Men det känns som målet har blivit något annat. Och, de facto, vi var nog aldrig riktigt seriösa med det.
Nu vill jag ha något starkt och lugnande att dricka, men jag tror inte det går att få tag på på Stadsbiblioteket.

2 kommentarer:

cam sa...

Du måste fixa din mobil! Hur ska man annars få tag på dig med kort varsel? Heeeelt omöjligt ju!!!

Anonym sa...

Jag är på! Och erica kommer snart tillbaka till staden, då är det get to gethering som gäller! Och jag ska berätta om min svenneflykt och om hur trevligt jag har haft det som vårdbiträde inom äldreomsorgen. Kram