torsdag, juni 21, 2007

After work

Mobiltelefonerna ringer hej vildt. Alla andra har gått hem utom jag, som sitter kvar på kontoret med kaffekoppen framför Internet, och Alex som springer runt inne på Universitetet för att låsa upp dörrar åt några banktjänstemän. Vid halv fyra hade jag tänkt träffa Olle utanför Bolaget - hoppas jag hinner ta en öl innan dess. Bara någon pub nu har öppnat. (Sejdeln stänger väl aldrig..?)
Jag har seriösa funderingar på att strunta i Midsommar. När jag vaknade klockan sex imorse kunde jag knappt röra mig. Kroppen var helt mör efter att ha legat och hostat hela natten, så det blir nog en flarra Lauder's - eventuellt Lord Calvert - under det rosa täcket som gäller. Cigaretter är inte att tänka på. "Mästaren och Margarita" blir mer aktuell. Klart jag måste pallra mig ut med syrran ikväll trots att Glory Boat får vänta på en bättre dag.
Vädret är perfekt idag. Ligga inne och kolla på moln är bland det skönaste som finns. Kanske ska jag ta och se "Football factory". Det vore på tiden.
Dagens låt: "Foggy days" - The Plan

Inga kommentarer: