fredag, juni 22, 2007

Jag har bestämt mig

Det blir panamahatt, äppelpallarbrallor, Junk de Lux-skjortan, väst och F-troupe. Mina ända aber är vilka strumpor jag ska välja (gärna några med en röd färgklick, så att jag kan matcha kravatten) och att jag måste laga byxorna. Dags att plocka fram symaskinen. Hemköp stänger sex, det är alltså gott om tid.
För något år sedan hade jag planer på att fira nyår helt själv (ensam), men bangade ur i sista sekunden. Man måste ta det i små steg, så jag börjar med de lite mindre högtiderna och snart så är jag redo för Julafton!
Kvällen kommer att gå i Queen och Evert Taubes tecken – på vinyl. Till det ska jag äta halloumiost och dricka visky på balkongen. Attan att jag lånade ut mitt paraply till Elsa. Nu kan jag ju inte gå på Midsommarpromenad.
Undra vad Midsommardagen har i bagaget för en döende dandy?

Inga kommentarer: