söndag, april 06, 2008

Allt på ett (säkert) kort

Gårdagen blev en dagen efter framför laptopen med Heroes 3, Across the Universe och Curb Your Enthusiasm. Simma lugnt, Larry! - som SVT:s översättning lyder - har tidigare bara varit ytterligare ett namn i TV-tablån men i veckan beslutade jag mig för att verkligen se det. Nästan alla jag känner tycker det är bra så då måste det ju vara värt åtminstone en titt. Det var det och i vanlig ordning har Linus hoppat på en trend lite väl sent - i detta fallet 7 år.
Beatlemaniamusikalen var däremot lite av en besvikelse. Genom college rockversioner av diverse ballader fick man intrycket att allt som The Beatles någonsin klämt fram bara handlade om olycklig kärlek. Även om intrigen utspelar sig mitt under USA:s Vietnamera så lyckas inte riktigt det pressumtiva politiska budskapet skina igenom. Det bästa jag sett inblandande någon form av The Beatles är Jason Schwartzmans gestaltning av Ringo Starr i Walk Hard: The Dewey Cox Story. Men det är bara en parantes.
3DO:s spel däremot lämnar ingen besviken. Ingen politik, ingen humor. Bara ren och skär fantasy. OCh ibland är det skönt att slippa tänka.

Inga kommentarer: