söndag, april 06, 2008

Endast tomten är vaken

Med nyuppdaterad iPod ligger jag och kollar på snötäcket utanför. Eller, jag hade tittat ut om det inte varit för de neddragna persiennerna (i England är man konstig om man inte notoriskt täcker för fönstren och man tar ju seden dit man kommer). Nu ser jag bara ett plåttäcke framför rutan och egentligen så är det nog inte så mycket snö kvar längre. Det som kom smälte snabbt bort, men i förmiddags var det närmare en decimeter kramsnö. Jag kastade två snöbollar: en som snuddade Elsa och en som nästan träffade en vägskylt. Nu tycker jag vintern är avklarad, finito, no more. I förrgår kunde man gå ut i bara skjortärmarna - det tycker jag mer om. Jag förstår inte poängen i att det ska snöa i april, även om folk här säger att det är mer snö än de någonsin sett i Brighton. Men det är helt klart bra samtalsämne.

Inga kommentarer: