fredag, juli 06, 2007

Klart värt det

Inte allt för sällan är jag förste man till jobbet. Det innebär ansvar så som sätta på kaffe och starta datorn. Jag brukar försöka undvika att öppna nyckelskåpet så länge som möjligt. Det slår mig just i denna stund att detta är första gången sen jag beställde böcker på Adlibris förra måndagen som jag är en seriös Internetanvändare. Det mesta runt om kring mig försummas. Det går liksom i vågor, och man måste välja: att vara lat och må bra eller vara produktiv och deppig. Det är tufft, fast under sommmaren mår jag helst bra.
Mitt bibliotek har blivit allt större, inte minst tack vare de fynd jag gjort här på HSB, fast även på grund av ihärdigt letande på Ebbes Hörna och Myrorna. Åtminstone vad det gäller klassiker. Böcker är nog livet. I dag ska jag ta en alltför lång rast uppe i Guldheden och läsa klart första delen av "Mästaren och Margarita". Sista dagen på vikariatet för Tommy. Nästa vecka är jag Benny. Det är sjukt hur stereotypt saker och ting kan vara. Speciellt mitt jobb.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag läste Mästaren och Margarita i skolan och min svensklärare älskade den och jag förstod den inte alls. den var rolig, men, vad i den är det som gör den till en klassiker? du kanske har kommit hemligheten närmare på spåren...