tisdag, juli 24, 2007

Kliande tisdagsmornar

Det kostar 25 spänn att beställa hem sitt kontoutdrag (som jag dessutom aldrig fått). Det är som Polaren Per alltid sagt om banker: "Det är ena jävla satyg". Telefontiden till Engelska Instutitionen är mellan nio och tio på förmiddagarna, vilket gör min och Olles rende-vous efter jobbet tämligen kontraproduktiv med tanke på att jag dessutom glömt alla hemliga papyrus på köksbordet i Masthugget. Ingenting tycks gå som det ska idag. Det surrar en ensam mygga inne på kontoret. Vad den gör här är det ingen som vet, men dömd lär den vara.
En tisdag som denna är gjord för verklighetsflykt, frågan är bara vilken yp: Ska jag kolla djupt i glaset, som minuten tidigare innehöll en London Pride, eventuellt Spitfire, eller ska jag sjunka ner i den mossgröna fåtöljen på mitt stökiga rum med det första kappitlet ur "Tourism"? Varför inte både och...

Inga kommentarer: