tisdag, juli 10, 2007

Stanna kvar efter jobbet och ringa lite 031-nummer i smyg

Så här nar man stämplat ut får man passa på att ha lite quality time framför Internet. Vissa dagar är sådana till karaktären att man intefår speciellt mycket uträttat. Idag är just en sådan dag. Nu sitter jag och väntar på att kunna gå hem. I.o.m. att alla inte har huvudnyckel ter det sig ofta så att någon får vänta in humpen för att larma och låsa. Det hade sugit, om jag inte hade haft en dator framför mig. Jag glömde självklart min bok hemma - jag tog olovlig sovmorgon och var tvungen att stressa iväg bara för att se att chefens bil stod parkerad utanför kontoret. Men hon är bra.
Fynden jag gjorde på Myrorna igår ligger hemma och bara väntar på mig, fast det blir nog inte ikväll. Jag ska ta svängen om Elsa. Jag försöker locka med henne till Västervik, det är ändå visfestival. Det jobbiga är bara att pussla ihop biljetter. Uppenbarligen är det inte speciellt vanligt med weekendresor tvärs genom landet. Får se hur det går.

Inga kommentarer: