fredag, november 21, 2008

Jag har bestämt mig

För att gemene man ska lära sig att uppskatta musik på riktigt, eller snarare inte ta den för given, krävs det att man aktivt försökar den. Det tyckte i alla fall Bill Drummond när han införde No Music Day. I sin paradox tycker jag ändå att den gamle KLF:aren har en poäng, varför jag också bestämt mig för att fira denna högtidsdag. Det är även intressant att se huruvida det kommer att lyckas. Inte för att jag på något sätt är en musikgalning som inte kommer att klara mig utan min iPod och eftersom jag endast lyssnar på P1 så blir väl det största radiohotet alla vinjetter. Däremot stöter man nog på problem så fort man sätter foten utanför dörren. Jag antar att det kan vara ganska svårt att leva upp till manifestet när det knappast är speciellt vida känt. Det är i alla fall tur att det inte inträffar på lördag, då hade man ju missat melodikrysset.

Inga kommentarer: