måndag, november 03, 2008

Dagens nostalgi

Första föreläsningen efter tentan och jag försökte lite smidigt luska ut huruvida det faktiskt var en tentaöl i fredags. Men som det ser ut var så alltså inte fallet. Annars jobbar de bra på att dölja det för mig. Det är en urbota trist klass man hamnat i där inte ens tentaöl är heligt.
På tal om öl är det på dagen ett år sedan November Spawn a Mozzer på Greenhouse Effect. Det är inte utan att man romantiserar lite kring tiden i Brighton, även om jag under hösten var pank som en lus och Olle och jag bodde inneboende hos den jävligaste av alla djävlar. Han hette Joe och hade en postorderfru. Eller i alla fall en japansk hemmafru han inte förtjänade.
Vad jag ville ha sagt med detta var inte så mycket mer än det att jag är sugen på öl.

2 kommentarer:

Unknown sa...

vilken tur att jag och olle är hemma i gbg igen då! när blir det??

Velolle sa...

Oj, där fällde man nästan en nostalgisk tår. Jaeger i provrör, spya och vilse i Hove. Vilken härlig tid det var. Snyft.