torsdag, juni 22, 2006

Dagens låt: "13" - Håkan Hellström

Det är svårt att vara mer arbetarklass än mig. Jag är en alkoholiserad fastighetsskötare som bor i förorten och måste ta vagnen in till stan före klockan halv sju. Idag har jag till och med kört traktor. Som vanligt drog jag och Pelle en repa genom Haga, med Håkan på högsta volym i elbilens radio, pilotbrillorna högt uppskjutna på näsan och frisyrerna slickade till perfektion. Det kommer att bli en trist vecka utan honom. Det enda positiva är att jag får bossa helt fritt uppe på Guldheden. Om det är någon som känner för att prata strunt skratta till och vänja sig är det bara att svänga förbi Guldbergen eller Guldlänken någon gång nästa vecka, Katrin! Med störst sannolikhet är jag utomhus. Annars har ni mitt nummer. Eller?
Sommaren har redan börjat rinna mig ur händerna. Det tycks bli likt ifjor då man satt instängd under kvällssolen med Nosferatu som enda kamrat och vinylspelaren på högvarv. Skillnaden är bara att min vinylspelaren är trasig, i övrigt är allt detsamma. Midsommarafton imorgon: jag har missat att gå till systemet, halsflussen håller fortfarande i sig, man måste åka båt för att komma till ö, det ska bli regn, allt är skit. I vanlig ordning. Det enda positiva är att jag kan kosta på mig en midsommarsvid utan att få dåligt samvete. Om jag hinner…
Nu måste jag hasta hem till Tynnered och glida i någonting lite bekvämare.

Inga kommentarer: