måndag, september 24, 2007

Var är stimulansen?

Skolk är en av de få lättjor jag aldrig attraherats av. Mycket för att jag oftast finner lärande väldigt stimulerande. Tyvärr är inte fallet så med de så kallade föreläsningar vi genomstår två gånger om dagen, fyra dagar i veckan, à tre timmar. Jag har nog aldrig tidigare upplevt känslan av att bli behandlad som ett dagisbarn - förutom möjligtvis på dagis. Vi går igenom de mest imbicilla fragment av ämnen, oavsätt vilket ämne det är. Jag har för första gången faktiskt tyckt att en lektion om poesi är trist och innehållslös. Och är det inte från katedern - förra vecka hade vi en genom gång om hur man använder ett lexikon - så är det de livs levande platityderna till klasskamrater som lyckas spoiljera min annars ganska produktiva dagar.
"Mention the first that comes to mind when you think of USA"
"Iraq, obesity and Lindsey Lohan"
Herrejävlar!

Inga kommentarer: