fredag, februari 17, 2006

All text i context-bound. Context is boundless.

Det är typiskt att ju mer man verkligen måste göra desto mindre angelägen blir man att ta tag i det. Eller man, föresten; jag ska nog inte generalisera så utan säga jag. JAG har dålig karaktär. Jag vågar inte ens gå in på MSN med risk för att fastna. På P1 snackas det fågelinfluensa, maskar som bor i banen på afrikaner och latin. Jag har svårt att hänga med och försöker fokusera så gått det går på kapitel 3 i ”Lyrikanalys – En introduktion”. Tyvärr hade dagensskiva.com en intressant recension av nån El Híjo och eftersom jag har ett nyvunnen förkärlek till el musico español så bara måste jag ju kolla upp det.
Min nya favvis är annars Ezra Pound – fascistsympatier till trots – och hans ”In a station of the metro”:

The apparition of these faces in a crowd;
Petals on a wet, black bough


Det här fick bli min lunch:

- Det är inte kul…

Dagens låt: ”The margin” med The Beautiful New Born Children. Allt behöver inte alltid vara så svårt.
Faen, va det snöar ute...

Inga kommentarer: