lördag, februari 25, 2006

Sent en lördag kväll

En lördagskväll med lägenhetsletande, vitt vin och Hesiodos kan väcka känslor man trodde låg begravda långt ner i själmedvetandets utmarker. Jag har lusläst Fredrik Virtanens blogg, skickat mail till både Bodin och Jens, läst Saidas resedagbok samt Expressens respektive GP:s artiklar om Anna Carin Olofssons OS-guld i skidskyttens masstart. Om det sistnämnda kan anmärks att den senare var mer innehållslös än den förra.

Nu har Maya lämnat mig kvar här, för en stad i neon. Hoppas hon får det ball där nere i Berlin. Jag lovar att tänka på dig lite då och då, även om du inte gav mig din bloggish adress.

Dagens låt:
Freddie Wadlings oklanderliga version av HasseåTages ”Var blev ni av?”, från revyn Svea Hunds andra akt; där framförd av allas vår Monica Z.

Här är mitt rum:
- Det är inte kul...

Inga kommentarer: