tisdag, februari 28, 2006

sista februari snöar ut

Förut somnande jag framför reprisen av Godmorgon Sverige!:s intervju av curling laget med vintern vinandes utanför och Julian Fane i hörlurarna – det perfekta soundtracket. Enda felet är att morgonrocken ligger i tvätten, så jag har ingenting att mysa runt i. F.ö. har jag inte rökt en cigg på två dagar, fast det har blivit desto mer kaffe förståss.
Lunchen och semlefesten med Duellen-gänget var ett alldeles ypperligt sätt att fira ut helvetets månad. Även om den själv inte riktigt verkar fatta att den snart är slut, eller så är det ett sista tappert försök till att frysa oss alla till små, små snökristaller.
Jag har läst klart min Euripides, min Aischylos och det är bara Platon kvar. Imorgon hade jag tänkt ge blod och på fredag ska jag på arbetsintervju på Mölndals Bro, sen är det helg. Det flyter på… livet alltså. Trots att man alltid kan önska att det vore lite bättre, lite lugnare, lite mindre minusgrader.

Inga kommentarer: