onsdag, februari 01, 2006

Schematikens dygder

Det är intressant att när jag för en gångs skull inte ligger efter den personliga tidsplanen, jag satt upp för mig själv, blir jag så exalterad, av min egen bravur, att jag i någon form av psykotisk spasm ligger och vrider mig på golvet, och om något känner mig än mer överansträngd än vanligt. Fritid innebär ju att man måste ha glömt något. Jag är nog inte skapt att förestå ferier.
Eller:
”Tar man livslögnen från genomsnittsmänniskan tar man lyckan från denne samtidigt.” som Dr Relling sa.
Frukosten framför Godmorgon Sverige! bestod av lättyoghurt à la vaniljsmak med fruktmüsli och en kaffe grande. Lunchen på UB var medhavd sallad (jag har blivit grymt bra på att komponera sallader) med champinjon, kidneybönor och lufttorkad krögarskinka och en Lucky Strike Silver. Clementin och banan slank också ned under lektionen. Nu är jag inne på dagens andra kopp kaffe och ytterligare en clementin (eller satsumas som de av någon anledning numera heter (det kanske de alltid gjort, f.ö.)).
Det ultimata tecknet på att man inte har något att säga är att man berättar om sina måltidsintag… Fast nu är tiden ute för min del och jag måste lägga på en rem om jag ska hinna möta upp Robin på Tropic.

Inga kommentarer: