måndag, februari 06, 2006

dekadens råder här i vår soken, försant

Gram Design gör ballast skor i världen. Ur ett diakront perspektiv, d.v.s. Fullt medveten om att många anser det spetsiga och tighta modet är på väg ut vågar jag ändå hävda att modell 406g är något av det snyggaste på flera säsonger, och jag skiter i modevärldens rådande konventioner när jag äntligen lyckats komma i ett par snajsiga dp och den slimmade pikén.
Efter Kings Head och Kelly’s eskorterade jag och Olle, som de gentlemän vi är, Josefin och
Camilla hem. Och där blev vi uppenbarligen kvar, vilket jag fastslår halv nio på morgonen när jag vaknar ihoprullad i deras soffa. Panik och skola om 45 minuter, men Linus har haft framförhållning och tagit med den nödvändiga pärmen med Odysséen och anteckningsblock. Det enda som tog stryk var frillen, och därmed mitt presumtiva anseende.
Efter lektionen fick jag och Olle ryck och gick till Coop, Bolaget och Henrikssons på Landala torg och shopade. Allt för att hamna högst upp på Jo&C:s topplista på bästa sleep-overs. Undrar vad förstapriset är.
Avsaknaden av sömn har jag ersatt med
Explorer Lingon Blåbär. Det är mumma det.
Nu är det knäckebröd som gäller.

Inga kommentarer: