torsdag, november 10, 2005

Between the bars

När jag vaknade för fyrtio minuter sedan hade jag redan lovat mig själv att jag skulle städa mitt rum innan jag gick till jobbet vid 12. Så jag slängde i mig frukosten - och satte mig framför datorn istället. Det är bekvämare.
Igentligen (eller, jag vill i alla fall inbilla mig det) så var tanken att jag ska skriva en jobbansökan, men jag får alltid en sån prestationsångest hur jag ska uttrycka mig och snärjer in mig själv i sliskiga metaforer som osar av klyschiga floskler och Chanelle. Jag vet inte riktigt vad jag försöker få sagt.
Det känns för övrigt som en evighet sen jag gjorde något vettigt av tillvaron. Jag driver mest runt som en osalig ande och kedjetänker på kaffe, fast jag är för lat för att brygga det. Och för slö för att lämna lägenheten. Jag lyssnar på något Last Poets-inspirerat band som namedroppar värre än Mike Skinner. Jag borde igentligen läsa lite i Lunar Park, jag borde igentligen städa mitt rum, jag borde egentligen ge mig ut och springa, jag borde egentligen skärpa till mig en smula.
Men va faen...

Inga kommentarer: