söndag, november 13, 2005

A day in the life

Datorn har gått bärsärk. Varje gång jag trycker på mellanslag öppnas ett nytt Explorer-fönster och sånt är irriterande om man planerar att göra något som kräver lite mer aktivitet än att porrsurfa. Så nu sitter jag vid min portabla Compaq Presario1700 och interagerar, integrerar och infiltrerar.
Göteborg och Lund är två helt vitt skilda saker, det har jag lärt mig under helgen. Det är förvisso två hålor, men den elitism man blir utsatt för i studentlivet går inte att jämföra med Göteborgs tafatta försök till att alienera främlingar.
Idag har jag suttit i hopknycklad i en bil hela förmiddagen och lyssnat på Josefins 12-årige lillebror som försökte briljera genom att påpeka att Warszawa är Polens huvudstad när vi snackade om vilka städer i Europa man borde besöka.

Snart börjar skånederbyt på SVT 24. Nån som vill komma ner till mig och kolla?
F.ö. är de som föraktar tågluff fjantar.

Inga kommentarer: