onsdag, november 30, 2005

Förtjänster och morötter

Det är inte läge att vara bakis när man jobbar på en skola. Det är verkligen inte läge att vara bakis när man jobbar i skolmatsalen. Slutet på en av de värre dagarna den här hösten nalkas, befrielsen är här, jag kan gå ned i varv framför datorn med en kopp kaffe (dagens första!) och Tom Waits bittra stämma. När jag samlat kraft ska jag slänga av mig mina svettiga paltor och ta en lång dusch för att skölja av smutsen och olusten.
Det är bedårande hur tidigt jag gick och la mig igår, när jag rumlat hem.
Imorgon kanske man borde bege sig till
GUMP och dansa sig utom all besinning och kasta kläderna i kristallkronan. Lite sång, lite dans, lite naket. Det skulle jag behöva i min gråa vardag. Frågan är bara om jag förtjänar det efter gårdagens eskapader och uttalanden. Och det där med att spara pengar går ju inte så bra när man bränner fler hundralappar på krogen än på… käk.
Jag tror jag är hungrig. Borde kanske ta mig en macka. Det har jag i alla fall förtjänat.
Idag är det den sista november. Inte för att det spelar någon större roll. Julkalendern börjar imorgon.

Inga kommentarer: