fredag, december 02, 2005

En dag som alla andra

Mitt rum är stökigt, som vanligt. Jag är sysslolös, som vanligt. Datorskärmens skarpa sken skär i mina ögon och hårddiskens surr ger mig huvudvärk, som vanligt. Här är alltig som det alltid har varit och jag orkar faktiskt inte bry mig om att försöka ändra på det.
Jag kom hem från jobbet för dryga timmen sen och jag har väl inte direkt lyckats åstadkomma någonting av värde direkt. Pratade lite med Pia i Vikariepoolen, och det var ju trevligt i och för sig. Telefonsamtalet jag fick från en främmande människa som ville anställa mig på Fond förbryllar mig fortfarande. Men jag har inte modet att ringa upp och kolla vad han egentligen ville. Det för väl ebba ut i sanden, som allt annat som tilldrar sig runtomkring mig.
För tillfället känner jag ett visst sug efter korsord, och funderar samtidigt på vad jag orkar göra för middag. Macka med ost känns inte speciellt angeläget. Mina kläder luktar gammal disk.
Jag är kaffesugen.

Inga kommentarer: