lördag, december 31, 2005

inför 2006

Så nalkas ett nytt år med nya förhoppningar och nya besvikelser, och det är kanske dags att göra en årsammanfattning så man vet vad man har att vänta inför kommande 12 månader. Här följer de 10 viktigaste punkterna för min kasuella existens ur 2005 års perspektiv (ej i kronologisk ordning):
  • Jag har få smaka på arbetsmarknadskonkurrensens bitterljuva sötma, och tagit del av skola- & vårdgenren (för att uppfylla treeningheten tänker jag satsa stenhårt på omsorg nästa vår).
  • Jag har tagit studentexamen från Sjölins Gymnasium och där med tagit ett steg närmre insikten om att något sådant som upplysning endast existerar på film.
  • Jag har förstått hur otroligt liten en 90säng verkligen är.
  • Jag har skapat nya, men ack så ovärderliga vänner att dansa och slåss med.
  • Jag har blivit ringaktad 11-åriga brats på Östra Hagaskolan.
  • Jag har lärt mig åka rullstol och upplevt känslan av vinden i håret när man far ner för Bosöns brantaste backe mitt i natten under påverkan av Norrlands 7,8-or.
  • Jag har blivit förälskad i en stad.
  • Jag har blivit dumpad för en annan stad.
  • Jag har skaffat mig en hängiven fascination för ”blanda Prada med second hand”.
  • Jag har, på lånad tid, upplevt gemenskapen män emellan när de i en alkoholstinn eufori bevistar inoljade amerikaner som showbrottas in för 50.000 betalande besökare.

Som det ser ut har 2006 ganska höga krav på sig.

Inga kommentarer: