söndag, januari 01, 2006

A brand new rising

Första dagen på det nya året. Ska det firas? Det var nog det man gjorde igår, vid närmare eftertanke. Oj vad man hade roligt. Det var första gången jag var riktigt seriös med riktig champagne och riktig cigarr och riktig festivas. Oavsätt om jag var påtänkt gäst eller kom oinbjuden var det en trevlig tillställning utan några som helst pretentioner. En middag rätt och slätt.
När jag tog vagnen hem igår natt mötte jag en påtagligt drogpåverkad man, som jag fick hjälpa av vid Järntorget. Han dreglade på sig själv och hade skitit ned sig och medan jag ringde larmcentralen slogs jag av insikten att vi är alla människor.

Nu försöker jag få nya klockradion att fungera – det är lika bra att jag börjar gå upp tidigt redan imorgon. Oavsätt om jag får jobb eller ej så har jag hen del saker att ta tag i, skomakaren och banken bland annat.
Jag har besökt banken fruktansvärt mycket den senaste tiden. Är det ett tecken på att jag är vuxen nu.
Det är mindre än en vecka kvar tills jag är 20.

Inga kommentarer: