söndag, januari 15, 2006

Ta helg

Jag brukar aldrig få bakisångest. Det är oerhört befriande att kunna vakna upp dagen efter utan att känna sig som en fylleskalle. Även om nog blev en eller två karaffer vin för mycket, även om morsan blev förbannad för det nya fina glaset på diskbänken, även om det hände grejer igår som man kanske inte riktigt kan erinra sig men säkerligen få umgälla, även om mobilen kaosat, även om jag inte vet vem som bäddade min säng är jag lugn en söndagseftermiddag som denna.
Jag har köpt nya skor. Fina, fina F-Troupe i mocka som sitter likt en smäck om vristen.
Stressen som borde ta kål på mig har inte infunnit sig än. Till imorgon måste jag förbereda lektioner, tills på torsdag måste jag köpa kurslitteratur, i fredags skulle jag ha hämtat ut mina kort, tills ikväll måste jag städa.
Men jag går hällre in mina bruna mjuka skor.
Min påse med sprit står kvar hemma hos Merking.

Om tre timmar sitter jag på Kings Head.

1 kommentar:

cam sa...

Vi kan ta upp ämnet på vårt första bandmöte, det borde ju vara snart.

Hur är läget annars? känns som det var längesen, fast det egentligen inte var det.