tisdag, januari 17, 2006

Överkonsumtion av kaffe leder till...

Idag glömde jag bort hur innanför och nationalitet stavas. Det var ganska pinsamt när jag stod framme vid katedern och skulle skriva på svarta (läs: whiteboard) tavlan. Man tappar liksom auktoritet och framför allt förtroende när man måste fråga ett gäng överpretentiösa och postpubertala 16-åringar hur fan man stavar. Fast den bjuder jag på, och de tyckte nog bara det var komiskt.
Annars är det ganska obehagligt att bli hatad. Speciellt när man aldrig haft kontakt med vederbörande. Personen i fråga har deltagit på min enda spanska lektion, det är allt, och av någon anledning hyser ett oerhört förakt gentemot mig. Det är så uppenbart. Fan va jag måste suga på spanska.

Å andra sidan finns ingen anledning att haka upp sig över sånt.

Den där stressen som aldrig infann sig har börjat gnaga i hälsenan nu. Jag hittade ett papper som skulle varit inne på Universitetet idag. Jag fick panik. Som tur var kunde jag anmäla mig per telefon, men nu slår det mig att kuvertet ligger kvar på sängen. Fuck.
Dock lägger sig en strimma välbehag över mig när jag nu ägnat hela eftermiddagen åt att städa rummet. Man känner sig så bra då, eller i alla fall jag, och som om hela världen låg framför ens fötter bara för att mattan ligger där. Red och fin. Inget dam på hyllorna heller och alla skivor sorterade i bokstavs- och kronologisk ordning. Stokes på, om inte högsta i alla fall lagom volym.
Och på tal om lagom hittade en dito pinsam lista från ettan som jag bara är tvungen att publicera…

Filmer jag inspirerats/influerats av (stil):

Gökboet
Unge rebell
Breakfast Club
Falsk som vatten (Stellan Skarsgård)
Cry baby
Klassfesten
Butch Cassidy and the Sundance Kid


Livet är fullt av överraskningar.
(Dagens aforism)

Inga kommentarer: