måndag, januari 09, 2006

En kväll i lättjans tecken

Eftersom man ändå släpade sig upp imorse och sen till jobbet, och eftersom man nu släpat sig hem igen kanske det är lika bra och släpa sig iväg till gymmet. Fast det är så förbannat tråkigt att träna ensam. Sitta på en träningscykel i en halvtimma och få skavsår i arslet är inte något jag direkt längtar efter en måndag när man spenderat 7 timmar (minus de 45 minuterna jag och Felix satt på Café con leche) på Brevduvans fritidsverksamhet. I för sig var det oerhört inspirerande att lösa korsord tillsammans med Henning. Men inte så inspirerande att energireservoaren (de sex köttbullar man fick i Oskar Fredrikskolans bamba) kan slösas på monotont arbete med fyrkantiga och svartlackerade metallblock. Inte när First impressions of earth (Grazias mis muchachas favoritas) ligger i CD-spelaren och axeln värker.

Eftersom man ändå släpade sig upp imorse och sen till jobbet, och eftersom man nu släpat sig hem igen är det nog ingen idé att trötta ut sig ytterligare. Nej, jag stannar nog hemma hela kvällen istället. På sin höjd kanske ringer någon attraktiv person. Om jag orkar lyfta luren.
Att slösa pengar på en kaffe på Publik känns varken helt onödigt eller för den delen främmande. Hoppas bara någon handlingskraftig kamrat läser detta och skickar mig ett litet SMS (”det liknar mest ett SOS”) så jag slipper anstränga mig mer än vad som krävs för att formulera dessa rader.


Nu ska jag lösa gårdagens Aftonbladet.

1 kommentar:

cam sa...

skulle gärna se den men har inte tv8. kanske kan jag komma hem till dig och mysa till hans ultrarapida röst och njuta tillsammans?