onsdag, januari 18, 2006

en början och ett slut

Iförd mina nya bruna skor i mocka myser jag framför min vän datorn. Ur högtalarna strömmar My darling YOU! och det går inte att avhålla sig från illamåendet den musiken skapar. Att de kan vara så dåliga, när deras genre är så simpel och monoton.
Efter att ha vaknat till ljudet av morgonekots felfria artikulationer och käkat en liten skål lättyoghurt naturell samtidigt som jag ögnade igenom första delen i GP slog det mig att jag hade en rulle på Expert som skulle ha hämtats ut förra veckan. Bilder från Prag. Dåliga bilder från Prag. Dåliga bilder från Prag, som jag knappt minns att jag tagit. Det går inte heller riktigt att urskilja vad de föreställer så att jag inte minns var de är ifrån är kanske inte så konstigt. Jag gick till Järntorget och hämtade ut dem vid halv fem, efter att jag slutat jobba och svängt förbi Felix och dumpat klassrumsnycklar.
Det har, på det stora hela, varit en grymt seriös dag. Klockan 07:50 infann jag mig i Nordhemsskolans lärarrum, klockan 16:00 gick jag därifrån. Däremellan fanns jag någonstans på våning tre mestadels av tiden. Förutom när jag var bambavakt då.
Egentligen hade jag tänkt samla kraft och hurta upp till gymmet idag, men det verkar inte bli så tyvärr. Imorgon börjar ju det nya livet, så jag kanske lyckas styra upp min tillvaro då istället. ”Varför skjuta upp till imorgon, det du kan strunta i helt och hållet?” som Björn Janker sa. Det är en kille med frisyr det. Om han inte klippt sig.
Jag börjar bli mer och mer nojig över min kurs i LV. Tänk om det är för svårt, tänk om jag gör bort mig, tänk om de andra eleverna är dumma mot mig. Jag som inte ens hunnit ladda upp ordentligt. Hoppas det åtminstone blir en lugn startstrecka så chansen att anpassa sig är större.
Tur i alla fall att jag har så mysiga skor.


Nu ska jag lägga mig och gosa med Habibi som kom idag. På posten.

1 kommentar:

Caravaggio sa...

Hej.

Jag är inte helt säker men jag tror det var dig jag träffade tillsammans med Josefin och Camilla på Espresso House.

Din blogg är hur som helst festlig. Det var bara det.

Adjöken adjö!