måndag, januari 16, 2006

Att disponera en text

Conan O’Brien har en extraordinär frisyr. Den grabben använder nog mycket mousse. Annars verkar Henrik Schyfferts nya projekt ganska ball – åtminstone om man får tro GP. Jag borde ägna mer tid åt infotainment. Det är en helt genialisk uttrycksform. Här sitter jag och bloggar och inte en jävel bryr sig om allt vafan jag gnäller på. Om jag sattsar på att komma ut i mediasmeten, göra en Robinson-Robban eller idka sextortyr på folk. Det verkar ju ligga i tiden.
Men som sagt: Jag gillar Henrik Schyffert.

Idag är det måndag. Det inbär en ny vecka, en ny start, som likaså brukar innefatta nya åtaganden och nya prestationskrav. Således borde min situation vara något som åtminstone påminner om berörda punkter. Tyvärr kan jag poängtera att jag sitter någonstans mittemellan. Jag har inte riktigt hunnit klart med det jag borde ha slutfört redan förra veckan, och jag har även nya förpliktelser och uppgifter att sätta tänderna i.
Listan är för lång och deprimerande för att publiceras här. Det skulle bara göra allmänheten nedstämd. Ty mitt syfte är varken att roa eller sarga, blott påvisa sanningens egentliga natur.
Det var ganska ball att ströva Linnégatan fram med Springsteen i lurarna och en bunt Metro i näven, på väg till Nordhemsskolan och 9B imorse. Det kändes som jag fick ge uttryck för min manlighet på något sätt. Jag är nog lämpad för arbetslivet, det kände jag idag. Jag gillar stressen och alla papper och lösenord. Det är synnerligen något jag tycks vara ämnad för, alltså det har med att snacka skit och skriva lappar.
Det är typ det jag är bra på.

Veckans låt är helt sonika I play music med Rosie Thomas för den är gratis.

Jag borde laga mat.

1 kommentar:

cam sa...

jag har gjort om en bild som jag har på dig i datorn. den ser så häftig ut, om du har tur kanske jag lägger ut den på bloggen, om jag hade kunnat hade jag skickat den, sååå häftig...