tisdag, januari 31, 2006

Var det tisdagarna som kliade mest, Maya?

Jag driver runt i lägenheten och letar efter en termostat. Mina fingrar är blå, och jag kan inte för mitt innersta förstå hur jag kan frysa så. (Märk väl att jag använder mig av inte blott slutrim tillika inrim) Det är inte speciellt kallt ute och lägenheten har värmeslingor i golvet. Det är nog bara en sån dag.
Skivsamling.nu ligger nere så jag kan inte uppdatera med mina på CD-rean nyinköpta plattor. Allt tycks gå emot mig. Diskmaskinen väsnas vilket förvärrar min, på grund av en ovanligt lång och sömnlös natt, bultande huvudvärk och det blir inte lättare av att Ibsen var norrman. Hata norrmän. Det är nästan rätt åt honom att han fick apoplexi.

Per Hagman ska till Kafé Hängmattan imorgon och jag försöker luska reda på vilken tid, men jag vet inte vart jag ska vända mig.
Varför klagar alla på min raljanta tautologi? Är det nån form at Janteism och jalusi, eller är jag för högfärdig? Borde jag ändra på mig?
Skeptisk eskapism är alltid bra.

Det är den sista januari.

2 kommentarer:

cam sa...

Jag gjorde lite snabb research som du kasnke kan ha nytta av, jag är ju en internetnörd som kan hitta allt där ute...

Tema: PÅ VÄG....
Med: Sven Lindqvist, Petra Revenue, Per Hagman
och Susanne Holmgren.

Entré: 60:- Förköp# Kl. 19.00, insläpp från kl. 18.15 Meny & bar
På Café Hängmattan.
Arr: Författarcentrum Väst med stöd av Västra Götaland,
Kulturrådet och Göteborg.


http://www.musikenshus.se/

Anonym sa...

hkstrs deadline countless moore cheques copa underused ltdgreg imagery fold draw
lolikneri havaqatsu