lördag, januari 14, 2006

Begynnande bryderier

Blått, kallt mörker faller in i rummet och ifrån grannhusens upplysta rum strålar värmen ut i eftermiddagens ilar. Jakob ringde precis, han satt i bilen på väg hem från jobbet. Han har varit idog och nyttig. Själv har man legat hemma i sängen och käkat klementin och lyssnat på The Monkees samt Garbages Version 2.0 som jag fick tag på nere på stampen för 30 bagis.
Merking och jag tog en sväng förbi bolaget i morse. Ingen av oss blev leggad, till Robins stora förtret, nu när det var hans födelsedag och allt. Det måste ju betyda att vi båda ser ut som 25.
Mina fötter trampar i överljudsfart av rastlöshet, jag har baljat lut kontinuerligt sen jag gick upp och kroppen har väl börjat säga ifrån. Vädret utanför får mig att tänka på förra novemberlovet i Köpenhamn då jag och Jakob bänkade oss framför en kyrka en bit bortanför Rådhusplatsen och bälgade i oss varsitt tetra rosévin. Då hade jag mina bag-lady-vantar.
Kvällens eskapader gör mig lite kluven. Hur ska jag hinna med både Robin och Hannah, så att de på ett rättvist och likvärdigt kan ta del av min oerhörda och önskvärda närvaro.
Det får bli ett senare problem, nu är det mitt mixtape med bob hund, Lasse, Oasis och Pavement, som jag hittade under sängen, som gäller. Undra när jag gjorde det. Och undra om morsan vill ha lite hjälp med sitt korsord.

Inga kommentarer: