tisdag, januari 10, 2006

Showcase Scenario

Klockan 06:55 strömmar P1:s Landväder, följt av Morgonekot ur högtalaren på klockradion från Claes Ohlson. Efter att ha sett på God morgon Sverige om en 50-årig ”äventyrerska” och hennes eskapader i Ryssland, läst tidningen fem gånger och löst korsord i över en timma känner jag mig mer och mer som en pensionär.
Med hjälp av kaffe håller jag mig upprätt.
Det som gör mig lite förbittrad är att jag hittade mobilen DÖD, på sovrumsgolvet, så de skulle lika gärna kunnat ha ringt från Vikariepoolen men inte kommit fram.
När inte ens en lång, lå-ång dusch kan få mig på bättre hummör slår det mig hur fruktansvärt lätt jag har för att tycka synd om mig själv. Det räcker med att datorn hänger sig lite så har hela världen bildat opposition mot mig, och när det mest konstruktiva jag gjorde igår är hemsidebattlet jag hade med Johanna, tio minuter innan jag gick och la mig, känns den här dagen ganska meningslös också. Med Top-10 at 10 på i bakgrunden – det är tema: rock chicks – dricker jag kaffe och väntar på posten. Kanske kommer det något spännande och roligt. Jag har tagit på mig den nya pikén och mina tighta dp-jeans i ett fåfängt försök att känna mig lite stray-boy och charmig, men ansiktet i spegeln vittnar om en hopplöst oinspirerad approach och jag påminner mer om ett skräckexempel i Niveas hudkrämsreklamer än om den glada yngling jag så gärna vill vara.
Att tycka synd om sig själv väcker en oerhörd köplust. Det enda jag vill göra är att konsumera mera. Och visst det är bättre än att tröstäta, men inte fan håller det i längden.


Dagens playlist är:

  1. Ett fall och en lösning - bob hund
  2. Pissing in the wind - Badly drawn boy
  3. Las jours tristes - Yann Tiersen
  4. Whatever Happened To Corey Haim? - The Thrills
  5. Fabulously Lazy - Franz Ferdinand
  6. I've got an itch - The Bear Quartet
  7. Fight This Generation - Pavement

Nu kom posten. Jävlar va brev jag fick!

2 kommentarer:

cam sa...

Du är alltid välkommen hem till oss, vi kan ha en linus hörna. Det du sa när jag höll för öronen på BK, J sa vad du sa för jag hörde faktiskt inte. Det är inte sant, helt ärligt. Men Berätta gärna mer skvaller...

cam sa...

åh jag har blivit en blogg nörd...snart kommer jag bara kommunicera genom bloggande