söndag, december 04, 2005

Sonday morning comin' down

Om det är något som irriterar mig idag så är det att jag missade reprisen av Dokument: Humor. Jag gillar Public Service och utbudet Sveriges Radio har. Det finns många bra probram på såväl Kanal 1 som TV2. En sak jag inte fattat bara är varför det heter Kanal 1 och TV2.
Jag funderar på att klippa mig idag, men jag vågar inte ringa Maya och fråga om hjälp. Dessutom finns det ingen platts att hålla till på. Jag borde egentligen städa mitt rum också. Sortera upp bland alla jävla papper och hänga in mina kläder i garderoben.
Fast klädhögen på golvet är ganska effektiv ändå. Sen är det ju en bra film på TCM vid tio över fyra och då har jag ju bara dryga två timmar på mig. Plus att jag måste öppna alla luckor i julkalendern, riva av dem och klistra fast på baksidan – för att se vad det blir menar jag.
F.ö. har jag ganska höga förväntningar på den annalkande kvällen. Några öl och lite käk är precis vad jag behöver i ”mitt Pompeji av ruiner” och det blir en perfekt avslutning på en arbetsam vecka, som tärt både psykiskt och fysiskt. Cirkeln sluts – man kan diskutera rekapitulationen och prata ut om livets plågor. Och snacka är ju något vi alla kan.

Inga kommentarer: