onsdag, februari 06, 2008

As time goes by

Jag tog mig in till stan, det vill säga korsade övergångstället vid Old Steine och knallade in i några av North Laines andrahandsbokaffärer. Fan va böcker det finns. Till min glädje fan jag A Clockwork Orange på en av hyllorna. Jag lånade ut mitt exemplar till Mårten i höstas och det försvann i röran på Staplefield Drive. Utgåvan jag hittade idag ä samma, fast i bättre skick, och kostade bara något pund mer. Mårten får bjuda mig på ett gäng öl när han kommer hit.
Inne på Resident lyckades jag roffa åt mig ett såntdär kvadratiskt, brunt kuvert med flyers som jag ägnat eftermiddagen åt att gå igenom. Där fanns väl inget jättespännande. Dock är jag fortfarande lyrisk över den senaste tidens musikkavalkad - Audio igår var inte fy skam det heller - och i jakt på kickar är jag villig att testa vad som helst. Funderar lite på att kolla in Operator Please när de ska lira på Pressure Point. De verkar knappast vara världens mest inovaiva band men ändå. Det är ju gratis så varför inte.
Nästa tisdag ska Laura Marling lira också. Visserligen kan det tyckas lite tjatigt med whaleande ledsna kvinnor i tajta jeans och stora koftor men jag anar mig finna en viss substans utöver det vanliga. Även det gratis så. Dessutom måste man ju utnyttja det faktum att man befinner sig i en musikstad.

Inga kommentarer: