måndag, februari 04, 2008

Kejsarens nya kläder

Igår blev jag galen. Det hela började med att jag såg en snyggt praktisk skinnväska i en andrahandsbutik på Kensington Street i lördags. Den ville jag ha, men hade inte på mig de 35 pund som krävdes. Lite senare på Topman såg jag en schysst jacka som matchade väskan nätan löjligt bra. Saken var biff. Dessutom har jag länge gått och suktat över ett par jeans från American Apparel samt nya Converse, med tanke på att mina ligger i en garderob någonstans i Nya Masthugget. Med andra ord fanns det ingen återvändo.
Igår blev jag galen. Via en tur till loppmarknaden vid tågstationen där jag köpte en praktiskt snygg skinnpärm till Elsa rökte vi oss ner till North Laine där jag inhandlade min väska och vi varsinn kopp på Brighton Coffee Company. Sen hastade vi till North Street där jag köpte ett par gröna byxor. Kan kanske bli vårens nya svart. På The Office köpte jag benvita låga tygskor och på Topman ovan nämda jacka. Satan så snygg jag kommer vara.
Igår blev jag galen. Inför Art Brut-konserten skulle jag peppa lite hemma hos Elsa, där även alla påsar med kläder låg, och jag ville bestämt ha min nya jacka. Till min förtvivlan upptäcker jag att någon klåpare glömt att ta bort den lilla färgpatronsdosan/larmet som sak hindra mindre laglydiga från att sno. Det slog mig att det kanske var därför det pep konstigt då jag gick ut ur affären, men då ingen arg vakt kom och visiterade mig ägnade jag inte det speciellt mycket eftertanke. Vilket kanske var dumt eftersom jag satt där med en stor plasbit innanför slaget. För ett litet ögonblick blev min kväll förstörd. Till sist beslutade jag mig för att inte låtas slås ned av någon sådan futtilitet, tog på mig jackan och såg en grym konsert. Imorse gick jag tillbaka och fixade bort larmet. På vägen träffade Hanna. På hemvägen Hanna igen. Så lite bra förde missödet ändock med sig.

Inga kommentarer: