måndag, februari 18, 2008

iPrekär situation

Den iPod jag har i min ägo är daterad till medeltiden någon gång, då man fortfarande var tvungen att registrera den till ett specifikt iTunes-bibliotek. Detta var nemas problemas så länge det specifika iTunis-bibliotek fanns tillgängligt. Tyvärr slutade det vara det för en ganska lång tid sedan; en mix av strejkande iPod samt byte av dator gjorde att jag struntade i att omorganisera låtarna och så vidare. I och med att det är en 20GB-sak så tänkte jag att det nog inte skulle vara några problem, men jag har insett mer och mer hur frustrerande det är att inte kunna synka sin iPod med den musik man vill lyssna på utan måste rätta sig efter musiksmak à la 2004.
Hittintills har jag dragit mig för att konvertera MP3-spelaren för att starta om på ny kula. Det är många låtar på den som jag skulle sakna något oerhört om de försvann och eftersom min laptop inte är överdrivet smockad vad det gäller musik så tar det emot att radera en hel musikera av personlig anknytning. Dock skulle det kanske vara bra att rensa ut lite ur fråden och bli av med de där mindre roliga sekvenserna av dåligt inflytande och slippa skämmas sådär som man gör varje gång man bläddrar förbi Embassy, Three Is a Crowd, TTA och andra pinsamma band man av någon anledning lyssnat på.
Jag finner verkligen mig själv stående i valet och kvalet. Så mycket som jag verkligen vill kunna lägga in nytt vill jag verkligen inte bli av med pärlor som Olle Adolphson, Art Brut-bootlegs och Buzzcocks. Visserligen kan man ju skaffa fram vissa grejer på annat håll men den tid det krävs att jag lägger ner på det kanske inte vägs upp av det faktum att jag kan lyssna på Goldfrapps nya eller Tom Waits hela reportuar. Men vem vet...

Inga kommentarer: