tisdag, februari 26, 2008

Manlig vänskap

Med intentionen att läsa lite om engelska språket tog jag imorse 25:an tre hållplatser och satte mig på universitetsbiblioteket. Efter jag tragglat mig igenom fem-sex sidor om bokstäver kollar jag i litteraturlistan bara för att inse att de senaste 100 sidorna jag läst inte står med. Så nu kan jag fruktansvärt mycket om grammatikens inverkan på språket. Dessutom har jag glömt min iPod någonstans, förhoppningsvis hos Elsa; så jag kunde inte lyssna på lugnande musik för att motverka de negativa energiströmarna.
Nu sitter jag och väntar på Mårten. Vi ska dricka öl, spela Fifa och leka med tändstickor. På asken jag köpte idag frågade de efter en engelsk spelare, aktiv under 60- och 70-talet, som på en säsong satte 13 straffsparkar för sitt ligalag men brände de enda två han tog för landslaget. Den enda engelske lirare jag kan från den tiden är Bobby Moore.

Inga kommentarer: