söndag, februari 17, 2008

Positiva helgdagshändelser

Traditionsenligt satte man på SVT Play igårmorse för att kolla in det senaste avsnittet av På Spåret. Det var riktigt skönt att se Lennart och Cecilia spöa skiten ur Karin och Stefan (framför allt Stefan). Jag upphörs aldrig att förvånas över Hoa-Hoas intellekt. Att Cecilia Hagen är klipsk är ingen överraskning men Lennart Dahlgren alltså. Underskatta aldrig en tyngdlyftare.
Elsa och jag såg klart Conte d'été idag, del tre i Éric Rohmers fyra årstidsfilmer. Carl rekomenderade den och jag är ledsen att göra honom besviken, men det var inget mästerverk direkt. Klart sevärd, fast jag hade nog för höga förväntningar.
Dagens bästa supris var Terry Richardsons Terryworld som stod gömd i en hylla i ett litet galleri på Kensington Garden. Det är en bok jag har letat efter i en halv evighet och plötsligt är den bara där för £39.99 - som hittat. Helgen har varit otippat positiv. Det bästa är nästan att jag inte bränt en spänn på krogen, förutom de två John Smith's som slank ner till ManU - Arsenal på King and Queen men det var en fyramålsseger värd.
F.ö. hittade jag en boken Sad Bastard av Hugo Hamilton i ett skumt antikvariat nära Tidy Street. Jag har ingen aning om vem han är och omslaget är vedervärdigt, men en roman vars första mening är "Coyne sat drinking his pint." kan inte vara dålig. Eller? Det återstår att se. Men först lite Heroes 3.
- Imorgon är du min, oh lovely!

1 kommentar:

Anonym sa...

underbart linus att du delar mitt hat för stefan holm. jag låg hemma själv och såg semifinalen men firade stefan holms förlust med sms till alla jag känner och en öl. LOVELY