måndag, oktober 22, 2007

Bekymmer och brydderier

Igår eftermiddag klev jag in i mitt lilla skyffe till rum och möttes av den vämjeligaste lukt av all vämjelig unkenhet. Jag lokaliserade den till papperskorgen, vars soppåse visade sig ha sprungit läck och ut ur hålet sipprade en sörjig vätska som täckte bottnen av kärlet. I och med att jag i ren lathet inte varit så noga med vad eller hur jag slängt skräpet bestod äcklet av dryga veckans konsumtion av öl, snorpapper, fruktskal och Tesco-kvitton, vilket i sann Darwinistisk anda angripits av divere bakteriekollonier och utvecklats till ren och kär stank. En stank som för mig blev en maddelenkaka tillbaka till sommar, cigaretter och ändlösa gräsmattor, och en romatisering kring HSB och fastighetsskötarlivet. Det är underligt, ändå, hur sinnena och minnet korresponderar.

Inga kommentarer: